Bij welke branden komt Salvage?

Salvage werkt voor alle brandverzekeraars. Het gebouw (opstal), de inhoud (inboedel of inventaris en goederen), de bedrijfsstilstand (bedrijfsschade) is bij deze verzekeringsmaatschappijen te verzekeren.

Dat betekent dat Salvage voor alle gebouwbranden kan worden ingeschakeld.

Als voorbeeld:

• Woningen
  • Verzorgingshuizen
  • Bedrijven en bedrijfsverzamelgebouwen
  • Silo’s voor houtmotopslag
  • Winkels en winkelcentra
  • Boerderijen
  • Kerken
  • Musea
  • Verenigingsgebouwen
  • Overheidsgebouwen
  • Parkeergarages, garages, schuren

Ook bij branden in caravans of op woonboten met een vaste ligplaats kan Salvage worden ingeschakeld.

Geen brand, en dan?

Bij alle andere schades zoals water-, storm- of chemische schades kunnen wij, na akkoord van de verzekeringsmaatschappij, ook hulp geven. Daarvoor hebben we de naam van de verzekeringsmaatschappij nodig waarbij gedupeerde verzekerd is. U kunt deze doorgeven aan de centralist. Wij adviseren u om bij twijfel contact met ons op te nemen, dan bepalen we in overleg of er Salvagehulp wordt gestuurd. Onze alarmcentrale is dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer 088 – 40 40 200.

Uitzonderingen

Salvage komt niet bij branden op binnenvaartschepen of pleziervaart, heidebranden, bosbranden, autobranden. Tenzij de auto in een garage of carport staat en het pand of de garage daardoor schade heeft.

Natuurlijk komt Salvage niet alleen voor het gebouw; de gedupeerde mens komt op de allereerste plaats.