Ons netwerk is altijd bereikbaar 2_2_altijd_bereikbaar72

Salvage wordt ingeschakeld door de bevelvoerende van de brandweer of door de verantwoordelijke gemeenteambtenaar (OvD-Bevolkingszorg). We beschikken over een landelijk netwerk van circa 140 coördinatoren die 24 uur per dag, 7 dagen per week inzetbaar zijn. De Salvagecoördinator heeft een reistijd van circa 3 kwartier. Daarom is het zinvol hem zo snel mogelijk op te roepen, indien mogelijk al bij het eerste nader bericht. Dit verkort de wachttijd voor gedupeerden en geeft u de mogelijkheid een goede overdracht te doen.

Wat te doen als er geen brand is?

Salvagehulp is zinvol bij schades van brand, blikseminslag en explosie. Daarbij gaat het om branden die schade hebben veroorzaakt aan de inhoud en aan gebouwen zoals woningen, bedrijven, verzorgingshuizen, enzovoort.

Bij alle andere schades zoals water-, storm- of chemische schades kunnen wij, na akkoord van de verzekeringsmaatschappij, ook hulp geven. Daarvoor hebben we de naam van de verzekeringsmaatschappij nodig waarbij gedupeerde verzekerd is. U kunt deze doorgeven aan de centralist. Wij adviseren u om bij twijfel contact met ons op te nemen, dan bepalen we in overleg of er Salvagehulp wordt gestuurd. Onze alarmcentrale is dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer 088 – 40 40 200.

Schakel Stichting Salvage altijd in bij:

• Branden met veel gedupeerden
  • Branden met (meerdere) belendingen
  • Middelbranden en groter
  • Branden waarbij sprake is van bedrijfsstilstand
  • Branden in een overheidsgebouw