Verwerken van de brand

1_3_slachtofferwijzer72

Het verwerken van emoties als gevolg van brand kost tijd. Veel mensen ervaren dat de schrik nog lange tijd blijft. Na een keukenbrand blijven ze overdreven controleren of het gaspitje wel uitstaat. Dat is niet vreemd. Mensen reageren op allerlei manieren op heftige gebeurtenissen, bijvoorbeeld door slecht slapen, nachtmerries, schuldgevoel en concentratieproblemen. Herkent u dit? Het kan ook zijn dat u last hebt van heftigere emoties waarbij u hulp nodig hebt. In dat geval verwijzen we u door naar slachtofferwijzer, een website met organisaties die hulp bieden op emotioneel, juridisch of praktisch gebied.

Ervaringen delen

Uit ervaring weten we dat gedupeerden het prettig vinden om de ervaringen van andere gedupeerden te lezen. De situaties zijn vaak herkenbaar en het is leerzaam om te lezen hoe anderen ermee omgaan. Wilt u uw verhaal ook delen? Mail het ons en wellicht plaatsen wij het op onze website of in ons halfjaarlijks blad Uit de Brand.