Bij welke incidenten komt Salvage?

Salvage werkt voor alle brandverzekeraars. Het gebouw (opstal), de inhoud (inboedel of inventaris en goederen), de bedrijfsstilstand (bedrijfsschade) is bij deze verzekeringsmaatschappijen te verzekeren.

Dat betekent dat Salvage voor alle gebouwbranden kan worden ingeschakeld.

Als voorbeeld:

• Woningen
  • Verzorgingshuizen
  • Bedrijven en bedrijfsverzamelgebouwen
  • Silo’s voor houtmotopslag
  • Winkels en winkelcentra
  • Boerderijen
  • Kerken
  • Musea
  • Verenigingsgebouwen
  • Overheidsgebouwen
  • Parkeergarages, garages, schuren

Geen brand, en dan?

Behalve na brand, blikseminslag en explosie komen we ook bij water- en stormschades waarvoor de brandweer of Bevolkingszorg is ingeschakeld. Vanaf 1 mei 2020 is ons mandaat nog verder verbreed en kunnen we ook worden geroepen wanneer schade is ontstaan aan een gebouw ten gevolge van een aanrijding door een voertuig. Alle meldingen verlopen op dezelfde wijze als bij brand, via de regionale meldkamer.
Bij andere schades, bijvoorbeeld een chemische schade, is inzet mogelijk na toestemming van de betrokken verzekeraar(s). Daartoe hebben we de naam van de verzekeraar en het polisnummer van u nodig. Na akkoord kan dan ook een Salvagecoördinator ter plaatse gaan.

Bij twijfel over inzet is er altijd contact mogelijk met Alarmcentrale van Stichting Salvage.

Uitzonderingen

Bij incidenten waar een caravan of woonboot betrokken is dient er eerst overleg te zijn met de achterliggende verzekeraar. Na akkoord kan dan ook een Salvagecoördinator ter plaatse gaan.