Ons netwerk is altijd bereikbaar 2_2_altijd_bereikbaar72

Salvage wordt ingeschakeld door de bevelvoerende van de brandweer of door de OvD-Bevolkingszorg. We beschikken over een landelijk netwerk van circa 150 coördinatoren die 24 uur per dag, 7 dagen per week inzetbaar zijn. De Salvagecoördinator heeft een reistijd van circa een uur. Daarom is het zinvol hem zo snel mogelijk op te roepen. Dit verkort de wachttijd voor gedupeerden en geeft u de mogelijkheid een goede overdracht te doen.

Wat te doen als er geen brand is?

Behalve na brand, blikseminslag en explosie komen we ook bij water- en stormschades waarvoor de brandweer of Bevolkingszorg is ingeschakeld. Vanaf 1 mei 2020 is ons mandaat nog verder verbreed en kunnen we ook worden geroepen wanneer schade is ontstaan aan een gebouw ten gevolge van een aanrijding door een voertuig. Alle meldingen verlopen op dezelfde wijze als bij brand, via de regionale meldkamer.
Bij andere schades, bijvoorbeeld een chemische schade, is inzet mogelijk na toestemming van de betrokken verzekeraar(s). Daartoe hebben we de naam van de verzekeraar en het polisnummer van u nodig. Na akkoord kan dan ook een Salvagecoördinator ter plaatse gaan. Bij twijfel over inzet is er altijd contact mogelijk met de dienstdoende Salvagecoördinator of het Beleidspiket van de Stichting Salvage.

Schakel Stichting Salvage altijd in bij:

• Incidenten met veel gedupeerden
  • Incidenten met (meerdere) belendingen
  • Middelbranden en groter
  • Branden waarbij sprake is van bedrijfsstilstand
  • Branden in een overheidsgebouw