De brandweer blust

“Als brandweer is het onze primaire taak om gedupeerden en hun huisdier(en) te redden, om de brand te bestrijden en om te voorkomen dat de brand zich uitbreidt. Maar eerste hulp bij brand kan niet zonder eerste hulp na brand. Daarom schakelen we vaak Salvage in. Hun werk start als wij (bijna) klaar zijn met het bluswerk. Ze zijn er dan om gedupeerden bij te staan en gerust te stellen. Wij kunnen ons zo volledig focussen op de brand. Zo bereiken we samen meer.”

Salvage zorgt voor rust

“Tijdens de hulpverlening houden we nauw contact met de Salvagecoördinator. Als team bespreken we welke acties als eerste ondernomen moeten worden en informeren en adviseren we elkaar over relevante zaken waarmee we gedupeerden zo goed mogelijk helpen. Een brand is een ingrijpende gebeurtenis en Salvage heeft persoonlijke aandacht voor de zorgen van gedupeerden. Een betere overdracht kunnen we ons niet wensen. Zo kunnen wij met een goed gevoel vertrekken, in de wetenschap dat we de gedupeerden bij Salvage in goede handen kunnen achterlaten.”