Kunt u zelf nog iets doen?
Als de Salvagecoördinator vertrekt zijn alle eerste noodzakelijke maatregelen genomen, maar is de schade nog niet hersteld. U kunt zelf ook wat doen. Hieronder enkele tips:
Meld de schade zo snel mogelijk aan uw tussenpersoon of verzekering, ook al heeft de Salvagecoördinator dit al gedaan. Geef het telefoonnummer door waarop u (tijdelijk) bereikbaar bent. De verzekeringsmaatschappij vertelt u hoe de schade verder wordt afgehandeld. Soms komt er een schade-expert.
Het kan ook zijn dat er direct een herstelbedrijf wordt ingeschakeld.
Hebt u een huurwoning? Meld de brand dan aan de verhuurder.
U bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van een tijdelijke woning.
Hebt u uw verzekeringsgegevens nog niet aan de Salvagecoördinator kunnen geven?
Geef deze snel
door aan de Salvage Alarmcentrale op 088 – 40 40 200.
U krijgt voor onze hulp geen rekening, omdat het een service is van uw eigen verzekeringsmaatschappij.
Neem foto’s en maak een lijst van de schade. Uw verzekeringsmaatschappij kan hiernaar vragen.
Ga niet opruimen voor de expert van de verzekeringsmaatschappij is geweest en volg zijn of haar instructies op.
Sluit het pand waar de brand heeft gewoed af en neem waardevolle spullen zoals medicijnen, geld, sieraden, oplader, knuffels van de kinderen en legitimatie mee.
Schakel uw telefoon door naar uw mobiel of naar een nummer waar u tijdelijk bereikbaar bent.
Waarschuw PostNL. Zij kunnen uw post naar uw tijdelijk adres doorsturen.
Controleer schade-experts
Vraag altijd namens welk bedrijf een schade-expert komt. Het is namelijk mogelijk dat een schade-expert zich meldt, terwijl hij niet voor uw verzekeraar werkt. Zet nooit zomaar uw handtekening, maar overleg met uw tussenpersoon over de juiste keuze.
Kies of u een contra-expert wil
Maak een keuze of u gebruik wilt maken van contra-expertise. Dit betekent dat u een ander schade-expert inschakelt naast de expert van uw verzekeraar. U heeft recht op contra-expertise, maar het is niet altijd nodig. Ook hierover kunt u overleggen met uw tussenpersoon.
Gebruik geen etenswaren en medicijnen uit het uitgebrande pand, maar haal meteen nieuwe medicijnen bij de (nacht)apotheek.
Hebt u na de brand klachten of voelt u zich onwel? Bel dan 112 of neem contact op met uw huisarts.
Hebt u andere hulp nodig? Hiervoor kunt u slachtofferwijzer raadplegen.
Zijn er (huis)dieren die hulp nodig hebben? Bel de dierenambulance op nummer 0900 - 0245.
Bewaar nota’s van uitgaven die u doet in verband met de brand. Deze kunt u misschien vergoed krijgen bij uw verzekeringsmaatschappij.
Sluit het pand waar de brand heeft gewoed af en neem waardevolle spullen zoals medicijnen, geld, sieraden, oplader, knuffels van de kinderen en legitimatie mee.
Is er een schadestopbedrijf bij u geweest en heeft dit bedrijf spullen opgeslagen?
Vraag of zij een lijst voor u achterlaten met daarop de meegenomen spullen en het opslagadres. Op de folder die u van de Salvagecoördinator heeft gekregen, staat achterop welk bedrijf is ingeschakeld.
Bent u niet verzekerd? Ook dan bent u zelf verantwoordelijk voor tijdelijke huisvesting. U kunt de gemeente inschakelen, maar die is niet verplicht u te helpen.
Hebt u andere hulp nodig? Hiervoor kunt u slachtofferwijzer raadplegen.
.