Tweede nacht drukte bij Stichting Salvage door noodweer

Ook de afgelopen nacht moest Salvage alle zeilen bijzetten om de gedupeerden te helpen en waar mogelijk noodmaatregelen te treffen. Het aantal uitrukken oversteeg zelfs het aantal van de nacht daarvoor. In totaal heeft Salvage de afgelopen nacht 41 meldingen te verwerken gekregen, dat zijn er 13 meer dan de voorgaande nacht. Ook nu kwamen de eerste meldingen rond 22.00 uur binnen. Waar het voorgaande nacht voornamelijk stormschades betrof door omgewaaide bomen, was het nu voornamelijk wateroverlast en blikseminslagen met brand tot gevolg.

Meeste Salvagemeldingen  in Noord-Holland

Gisteren vielen de meeste meldingen in de regio Midden- West Brabant en IJsselland. Deze nacht was het voornamelijk de provincie Noord-Holland die, met 40% van de Salvagemeldingen, het zwaarst werd getroffen. Deze Salvage inzetten zijn vooral gericht op meldingen vanuit de brandweer waarbij directe hulp en ondersteuning van onze Salvagecoördinator noodzakelijk is.

Hoge waardering

De Stichting Salvage werd in 1986 opgericht vanuit een samenwerkingsverband van de gezamenlijke Nederlandse brandverzekeraars. De stichting werkt met een landelijk netwerk van Salvagecoördinatoren. Zij worden op verzoek van de meldkamer van de brandweer ingeschakeld voor hulp aan gedupeerden, het beperken van schade en werkzaamheden namens de brandverzekeraars. De waardering hiervan door gedupeerden is al gedurende een reeks van jaren zeer hoog.